TOIDULISANDITEST…KAS PEAKSID NEID TARBIMA?

Hoolimata tervislikust ja mitmekülgsest tasakaalustatud toitumisest on toidu kvaliteet drastiliselt muutunud ning selle mõju inimorganismile ei ole enam sama, mis aastakümneid tagasi. Samuti on muutunud meie toitumisharjumused pigem mugavamaks ning tihtipeale nn ajanappusse tõttu kipub tasakaalustatud menüü jääma tagaplaanile. Seetõttu tasuks teha mõningased lisapingutused selleks, et meie keha saaks kätte kõik vajalikud vitamiinid ja mineraalid.

Kuigi eluks vajalike toitainete parimaks allikaks on täisväärtuslik toit, tasub toidulisandite tarbimist immuunsüsteemi ning tervise tugevdamise seisukohast kaaluda just eelpool mainitud tegurite tõttu. Enamasti vajab meie keha lisaturgutust nii kevadeti kui sügisel, kuid tihtipeale kipub see olema kõigi inimeste puhul individuaalne ning on otseses seoses menüüga. Sooviksin juhtida tähelepanu nendele toidulisanditele, mille otstarbekus ning kasutegur on suunatud kõigile inimestele.

MILLISEID LISANDEID TASUKS KAALUDA?

 D- VITAMIIN 

Eesti elanikkonnast vaevlevad paljud D-vitamiini kroonilise vaeguse käes. Põhjus peitub selles, et D-vitamiini manustamine toiduga vajalikes kogustes on küllaltki komplitseeritud ning enamus D-vitamiini tekib nahas päikesevalguse toimel, siis on selle nappus meie valdavalt pimedat aega arvestades täiesti tavaline. Siinkohal tekibki olukord, kus D-vitamiini varusid organismis ei piisa selleks, et antud vitamiin saaks kehas kõiki oma funktsioone täita. See võib kaasa tuua aga palju erinevaid terviseprobleeme, mistõttu on D-vitamiini tarbimine igati õigustatud.

 

MIKS ON D-VITAMIIN VAJALIK?

  • D-vitamiin on eluks vajalik, kuna aitab kaasa meie immuunsüsteemi normaalsele talitlusele
  • Aitab kaasa fosfori ja kaltsiumi imendumisel ning normaliseerib lihaste ja luude talitlust
  • toetab südametegevust
  • vähendab diabeediriski.

OMEGA3 RASVHAPPED

Asendamatuid oomega-3-rasvhappeid organism ise ei tooda ning seetõttu on seda võimalik saada ainult toiduga omades märkimisväärsest tähtsust tervise seisukohast. Selleks, et saada piisavas koguses oomega-3-rasvhappeid, peaks kala tarbima vähemalt 4–5 korda nädalas ning taimsetest allikatest peaksid esindatud olema lina- või kanepiõli. Enamik inimestest ei tarbi eelpool toodud loomseid ja taimseid asendamatuid rasvhapete allikaid piisavalt seega on oomega-3 defitsiit kerge tekkima.

MIKS ON OMEGA3 RASVHAPPED VAJALIKUD?

  • Oomega-3-rasvhapped aitavad reguleerida rasvade ainevahetust,
  • vähendavad trombide tekkimise ohtu,
  • hoiavad vererõhu normis,
  • kasulik südame-veresoonkonna tervisele.

 

MAGNEESIUM

Magneesiumil on inimese organismis kanda oluline roll, tagades süsivesikute, rasvade ja aminohapete normaalse ainevahetuse.

  • Magneesium reguleerib südamelihaste tööd ja vereringet ning on vajalik närvide ja lihaste normaalseks funktsioneerimiseks.

 

  • Magneesium reguleerib kaltsiumi, vase, tsingi, kaaliumi, D-vitamiini ja teiste oluliste mineraalide sisaldust organismis.

 

MIDA MEELES PIDADA LISANDITE TARBIMISEL

Lisandite ning ainete puhul on vajalik teatav nn „koostarbimine“, sest see on parema imendumise aluseks.

 

  • D-vitamiin aitab kaltsiumil imenduda ja hoiab kaltsiumi tasakaalu organismis,

 

  • Magneesiumi imendumist seedetraktis kiirendab B6-vitamiin ning magneesium omakorda aktiveerib B6-vitamiini mõju.

Enne sammude kauplusesse seadmist tuleks meeles pidada, et toidulisandid ei asenda tasakaalustatud toitumist ja tervislikke eluviise, seepärast tasuks neid tarbida vastavalt vajadusetele. Aeg-ajalt on soovitatav tarbitavate toidulisandite valikut muuta, et ühte ainet liiga palju ei saaks. Siinkohal peaks jälgima, et korraga võetavad lisandid ei sisaldaks samu koostisosi, et vältida võimaliku ületarbimist. Ühe konkreetse toidulisandi tarbimine sõltub inimese vanusest, soost, menüüst, kehalisest aktiivsusest ja terviseseisundist, mistõttu on oluline küsida professionaalset nõu.

Suurepärase valiku eelpool mainitud tooteid leiad www.fit360.ee, Aadressil Aia tänav 20 

 

KÜSI JULGESTI NÕU !

Kirjuta kommentaar